q1                                   q2

Dzięki wykorzystaniu funkcji i możliwości multimedialnej pracowni językowej Nordweco możliwe jest przełamanie bariery językowej i umożliwienie słuchaczom swobodnego funkcjonowania w środowisku obcojęzycznym.  Pracownie wykorzystują w pełni czas lekcji ponieważ pozwalają uczniom  skoncentrować się na nauce. Nauczyciel może w każdej chwili podsłuchać uczniów, możliwe jest przeprowadzenie ustnych testów i ich zapisanie na                     komputerze do późniejszej oceny.  Oprogramowanie jest stale modernizowane – najnowszą unikalną funkcją jest symulacja rozmowy telefonicznej. 

Pracownia jest zaprojektowana specjalnie do wykorzystania w szkołach. Konstrukcja naszych pracowni i ich wyposażenie uwzględniają naturalną ciekawość uczniów. Biurka są standardowe, z gładkimi blatami umożliwiające prowadzenie zajęć z innych przedmiotów - słuchawki wiszą na przedniej części biurka poza zasięgiem rąk uczniów. Miejsce podłączenia słuchawek zostało przeniesione na przednią część - jakakolwiek próba ingerencji ucznia (nawet znudzonego) jest niemożliwa, jeżeli w sali jest nauczyciel. Biurka są ustawione w podkowę. W celu ograniczenia ilości kabli zastosowano podwójne przyłączeniowe stanowiska uczniowskie . Dzięki temu kanały kablowe są praktycznie niewidoczne.

 

q3

 

Funkcje Multimedialnej Pracowni Językowej NORDWECO z modułem Interactive:

1. Informacje ogólne:

  • pulpit z klawiaturą foliową odporną na zanieczyszczenia i zalanie, pracę pulpitu nadzoruje wbudowany mikrokontroler zapewniający duże możliwości pracowni,
  • sterowanie wszystkimi funkcjami pulpitu możliwe jest z wbudowanej klawiatury lub za pomocą komputera z odpowiednim oprogramowaniem (program MPJ3),
  • włączanie pulpitu kluczykiem zapobiega dostępowi osób nieuprawionych,
  • wciśnięcie przycisku potwierdzane jest sygnałem dźwiękowym (funkcja ta może być wyłączona),
  • wielofunkcyjny wyświetlacz,
  • wbudowany timer z sygnalizacją dźwiękową służący do odliczania czasu do końca lekcji, czasu na odpowiedź lub do końca kartkówki,
  • przyciski na pulpicie umożliwiają:

- włączanie i wyłączanie poszczególnych mikrofonów uczniów,
- wybór sygnału (kaseta* lub mikrofony) podawanego na słuchawki uczniów, pojedynczo lub dla wszystkich jednocześnie,
- oddzielne sterowanie mikrofonem i słuchawkami nauczyciela,
- wybór trybu pracy: GRUPA lub PARY,
- wyłączenie wszystkich mikrofonów,
- wybór źródła dźwięku,
- regulację głośności,
- sterowanie pracą timera.software ( program MPJ3),

2. Tryby pracy:

PRACA W GRUPACH:

  • pierwsza grupa pracuje z materiałem z kasety,
  • druga grupa prowadzi dialog z nauczycielem,
  • uczniowie z włączonymi mikrofonami są słyszani przez pozostałych uczniów z grupy,
  • uczeń słyszy dzwięk emitowany z magnetofonu i jednocześnie komentarz nauczyciela

PRACA W PARACH:

  • uczniowie prowadzą dialog w parach, przy czym poszczególne pary nie słyszą się wzajemnie, nauczyciel ma możliwość podsłuchania dialogu dowolnej pary,
  • możliwość pracy z materiałem z kasety* (w zależności od wersji pulpitu),
  • możliwość pracy z materiałem z kasety* (w zależności od wersji pulpitu),

SYMULACJA ROZMOWY TELEFONICZNEJ
Komunikacja międzynarodowa w dzisiejszym świecie to przede wszystkim kontakt telefoniczny. Dlaczego nawet pomimio znajomości języka mamy z nią problem ? Symulacja rozmowy telefonicznej to praktyczne narzędzie, które skutecznie symuluje trudności ze zrozumieniem języka obcego w przypadku korzystania z telefonu lub komunikatora internetowego.
Nauczyciel ma możliwość wyboru pracy w trzech trybach:
rozmowa przez telefon komórkowy - niewielkie zniekształcenia
rozmowa międzynarodowa - większe zniekształcenia i trzaski
rozmowa przez komunikat internetowy - zakłócenia właściwe dla tego typu komunikacji

3. Pozostałe funkcje

Przekaz dźwięku stereo:

  • wbudowany stereofoniczny wzmacniacz mocy współpracujący z głośnikami,
  • cyfrowa regulacja głośności sygnału na słuchawki (z pamięcią),
  • cyfrowa regulacja głośności wzmacniacza,
  • cyfrowa korektor barwy dźwięku (tony niskie i wysokie),
  • zewnętrzny panel podłączeniowy 4 źródeł dźwięku (istnieje możliwość zwiększenia liczby wejść),
  • wyjście do nagrywania (możliwość podłączania do magnetofonu lub komputera)

Inne:

  • gniazdo RS232 lub USB do podłączania komputera,
  • zasilanie bezpiecznym napięciem 12 V

q4


q5

 

 

Funkcje oprogramowania MPJ3 wersja 3.00

1. Główne okno programu:
- wygląd okna programu zbliżony do rzeczywistego wyglądu pulpitu sterującego
   pracowni,
- sterowanie funkcjami pracowni za pomocą myszki,
- wbudowany system podpowiedzi wyświetla informację o przyciskach, menu, itp,
- wyświetlanie aktualnego czasu, nazwy wybranej grupy, informacji podłączeniu
   pulpitu,
- wyświetlanie nazwisk uczniów przypisanych do poszczególnych stanowisk,
- czytelna sygnalizacja włączenia mikrofonów, rodzaju sygnału podawanego na
   słuchawki, trybu pracy (grupa lub pary).
2. Wirtualny magnetofon:
- rejestracja przebiegu lekcji, wypowiedzi uczniów i nauczyciela, dialogów, słówek,
   itp. (pliki są nagrywane w formacie WAVE na dysku komputera),
- odtwarzanie wcześniej utworzonych nagrań (dialogi, wypowiedzi, itp.),
- odtwarzanie zaznaczonego fragmentu lub całego nagrania,
- odtwarzanie nagrania od dowolnego miejsca,
- automatyczne nadawanie nazw nowym nagraniom z uwzględnieniem daty i czasu
   utworzenia,
- szybki i łatwy wybór nagrań.

3. Obsługa odtwarzacza CD:
– odtwarzanie płyt audio CD,
– odtwarzanie zaznaczonego fragmentu lub całego nagrania,
– powtarzanie zaznaczonego fragmentu lub całego nagrania (funkcja loop),
– odtwarzanie nagrania od dowolnego miejsca,
– szybki i łatwy wybór nagrań.
4. Funkcja dziennik - zarządzanie listami uczniów:
- możliwość tworzenia, usuwania i edytowania grup,
- możliwość edycji nazwy grupy,
- łatwy wybór grupy, która rozpoczyna zajęcia w pracowni,
- łatwe przypisywanie uczniów (nazwisk) do poszczególnych stanowisk pracowni,
- łatwa zmiana kolejności na liście (podczas przesadzania uczniów),
- nazwiska uczniów są wyświetlane na polach stanowisk w oknie głównym.
5. Timer
- łatwe nastawianie czasu,
- informacja o zakończeniu odmierzania czasu (czas minął),
- odliczanie czasu lekcji (45min.),
- odliczanie czasu od 1 do 99 minut, np. 10min. na kartkówkę.
6. Cyfrowy mikser:
- wybór jednego ze źródeł podłączonych pulpitu,
- włączenie i wyłączenia wzmacniacza wbudowanego w pulpit (wymagane głośniki),
- regulacja głośności.
- cyfrowy korektor barwy dźwięku: tony niskie i wysokie
7. Inne:
- wykorzystanie regulatorów głośności odtwarzania i nagrywania z systemu     Windows,
- możliwość zresetowania pulpitu.
- możliwość integracji z bezprzewodowym modułem do sprawdzania testów

q6